måndag 6 oktober 2014

YES, I WILL - TOMORROW.

Idag har varit en sådan där dag då håret varit oborstat och sängen stått obäddad. Mjukisarna har suttit på sen imorse... Sömnlösa nätter har satt sina spår i nacke och huvud. Nätter med drömmar där jag träffar människor från mitt förflutna och drömmar där jag tappar tänderna. Ja, stressen finns där, i det undermedvetna.

Dagen började ändå rätt bra, kändes skön. Tvättade, promenerade, fixade i lugn och ro. Rätt nöjd. Nu känner jag mig arg, förbannad eller ledsen och irriterad, jag vet inte. Jo, irriterad kanske, på världen. På Mårten. På smärtan. Huvudet har dunkat så jag svettats till och från idag också. Jag har bara inte mer tålamod just nu. Tårarna faller och det får väl vara så då. Inser att jag inte alltid kan begära så jävla mycket av mig själv sådana här dagar när smärtan har övertaget.

The Script - Superheroes.



When you've been fighting for it all your life
You've been struggling to make things right
That’s how a superhero learns to fly
Every day, every hour
Turn the pain into power


She's got lions in her heart
A fire in her soul
He's a got a beast in his belly
That's so hard to control
'Cause they've taken too much hits
Taking blow by blow
Now light a match, stand back, watch them explode


Imorgon vänder jag smärtan till power, idag orkar jag bara inte.

Sjunker ner i ett rogivande och hett bad innan jag lägger mig. Förhoppningsvis blir musklerna mer villiga att slappna av, och förhoppningsvis infinner sig även sömnen. Inatt ska bli en natt med sömn. Hör du det John Blund? MED sömn.

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar