tisdag 22 april 2014

KVÄLLSKVIST I MIN OAS.

Jag känner lugnet komma tillbaka. Lägga sig i djupet av min kropp, rakt in i min lite trötta själ. Har tankat med solljus och värme idag, massa kärlek från en mycket efterlängtad vän och glädje. Sådan fruktansvärt stor glädje av att ha henne i mitt liv, vid min sida. Njuter nu av en kopp Pukka-te och tänker snart hoppa i säng. Dagen fick avslutas med medicinsk yoga och det är fan lika magiskt varje gång. Hjärtmeditationen är underbar och denna gång gjorde jag den med en fin vän i tankarna och det fick mig att fundera. Kan man gråta åt någon annan? Jag vet att vännens hjärta väger tungt just nu och jag önskar att jag över allt annat kunde göra någonting för att det skulle bli lättare. Bättre, att jag kunde ta bort det. Men det fungerar ju tyvärr inte så, att man bara kan trycka på delete och ta bort allt som gör ont... No quick-fix här inte.

Jag gråter ibland när jag mediterar och det är skönt. Befriande och lättande, men denna gång undrar jag, var det mina tårar som kom eller hennes? Jag hoppas innerligt det var hennes och att jag kanske på något sätt överförde lite energier och fick det att lätta en smula i hennes hjärtegrop.
Hon kämpar hårt med sitt i livet och förtjänar så enormt att må bra och ha fina personer i sin omgivning. Hon är stark och jag beundrar henne - innerligt och på många sätt. ❤️

Jag önskar hon visste.

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar